1. Respecte per la voluntat dels electors
Prioritzar la independència sobre un model social i econòmic concret.

10
Demanen l’aplicació de la llei de transitorietat jurídica com a condició sine qua non per arribar a acords.

9
Referència explicita al referèndum del Primer d’Octubre com a base legitimadora.

10
Arribar a acords amb les forces polítiques disposades a concretar el mandat vigent d’independència on el van aturar.

9
El referèndum del Primer d’Octubre és base legitimadora per fer efectiva la independència. Consideren que cal una majoria absoluta d’escons per implementar-la en aquesta legislatura.

8
Arribar a acords amb les forces polítiques disposades a concretar el mandat vigent d’independència on el van aturar.

9
Es menciona explícitament que és l’única estratègia per assolir la independència.

10
Es defensa la desobediència civil i institucional com a via cap la independència. Defensa i promoció de la mobilització ciutadana per forçar la declaració d’independència i per defensar-la.

9
Algunes mencions a les concessions dels serveis públics per part de les administracions locals i en col·laboració amb l’ACM.

5

8,78
2. Sobirania i no cooperació institucional
Arribar a acords amb les forces polítiques disposades a concretar el mandat vigent d’independència on el van aturar.

10
Proposen l’aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica.

10
Proposen l’aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica.

10
Proposen l’aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica.

10
Proposen l’aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica.

10
Es defensa la desobediència civil i institucional com a via cap la independència. Defensa i promoció de la mobilització ciutadana per forçar la declaració d’independència i per defensar-la.

10
Proposen l’aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica.

10

10
3. Construcció de la institucionalitat pròpia
Defensem que el referèndum d’autodeterminació del Primer d’Octubre és la base legitimadora per a la constitució i el desplegament d’un estat català independent en forma de República.

10
Procés constituent i aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica.

10
Algunes mencions a les concessions dels serveis públics per part de les administracions locals i en col·laboració amb l’ACM.

5
S’han d’establir relacions amb els altres territoris de la nació catalana per marcar línies comunes estratègiques i d’actuació.

10
Proposen l’aplicació immediata de la llei de transitorietat jurídica que aplica els articles 83 a 93 de l’EAC previ a la sentència del TC espanyol.

10

7,50
4. Sobirania fiscal i financera
Cap menció.

0
Cap menció.

0
Cap menció.

0
Cap menció, tot i que el grup municipal de Primàries Granollers ha començat a pagar a l’ATC.

5

0,83
5. Sobirania econòmica
Proposen que les concessions d’explotació d’infraestructures, proveïment de serveis energètics o qualsevol altre servei públic gestionat per la Generalitat de Catalunya o les administracions locals amb aquest tipus d’empreses, es contractin a proveïdors de serveis que s’ajustin a criteris de proximitat i qualitat de servei que no tinguin vincles amb els poders econòmics espanyols.
Caldria aplicar la mateixa política de compra a qualsevol tipus de producte necessari per l’activitat habitual o extraordinària de la Generalitat i les administracions públiques de Catalunya.
Alhora, insten l’Associació Catalana de Municipis (ACM) que en la seva recomanació de contractació de serveis i productes als seus associats prioritzi empreses que compleixin amb els criteris de proximitat i de respecte a la causa dels drets civils i nacionals de Catalunya.

10
Proposen que les concessions d’explotació d’infraestructures, proveïment de serveis energètics, o qualsevol altre servei públic gestionat per la Generalitat de Catalunya o les administracions locals amb aquest tipus d’empreses, es contractin a proveïdors de serveis que s’ajustin a criteris de proximitat i qualitat de servei que no tinguin vincles amb els poders econòmics espanyols. Caldria aplicar la mateixa política de compra a qualsevol tipus de producte necessari per l’activitat habitual o extraordinària de la Generalitat i les administracions públiques de Catalunya. Alhora, insten a l’Associació Catalana de Municipis (ACM), que en la seva recomanació de contractació de serveis i productes, als seus associats, prioritzi empreses que compleixin amb els criteris de proximitat i de respecte a la causa dels drets civils i nacionals de Catalunya.

10

10
6. Sobirania en energia, infraestructures i mitjans de comunicació
L’actual esquema de cobrament de peatges (explícits i a l’ombra) a la major part de les vies ràpides dels Països Catalans, quan a l’estat Espanyol tenen autovies gratuïtes i autopistes rescatades, és un model sobreexplotat al nostre territori i minva la competitivitat d’empreses, autònoms i particulars. A més a més, resulta un enorme greuge comparatiu que aprofundeix i incrementa la factura de l’espoli fiscal a Catalunya per la via de la no inversió estatal en inversions de tota mena. No renovar els peatges de titularitat estatal, en especial l’AP-7, l’AP-2. No renovar les actuals concessions de titularitat catalana i rescatar-les tan aviat com sigui possible.

10
Crear les infraestructures de telecomunicacions necessàries (fibra òptica, 5G i d’altres), que siguin de caire públic i estiguin controlades exclusivament per les administracions catalanes, per garantir que en el moment de la desconnexió no es produiran boicots en les operacions per part de les companyies amb seu a Madrid, cosa que ja es va produir durant el referèndum del Primer d’Octubre.

10
No hi ha una referència explicita el model energètic però si un generic a totes els serveis en mas d’empreses que no depenguin de l’IBEX i de proximitat, pero no hi ha cap referència a un model sostenible.

5
Per aquest motiu, cal recuperar el concepte de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals com a motor de la indústria audiovisual en català i ampliar-lo per incloure no solament la producció sinó també les altres activitats de la indústria audiovisual (plataformes digitals, telecomunicacions, infraestructures, serveis audiovisuals, etc.). Cal aconseguir de manera immediata una dotació com l’actual de la corporació de ràdio i televisió pública de Dinamarca.Aquest increment de la dotació a la CCMA ha de servir estrictament per al creixement i la difusió dels continguts audiovisuals en català.

9
No hi ha cap menció

0

6,8
7. Justícia lingüística: el català, llengua comuna dels catalans
– Donar compliment immediat a la Llei 20/2010 del cinema de Catalunya.
– Garantir el compliment de la Llei de la CCMA i el seu llibre d’estil, per reforçar que la ràdio i la televisió públiques compleixen la missió de normalitzar el català.
– Acordar la transposició de la directiva europea de l’audiovisual, perquè doni marge competencial a la Generalitat.
– Elaborar una nova llei de l’audiovisual.

8
Implantar la Declaració de Palma.

5
– Augmentar la comercialització de produccions pròpies i coproduccions, i potenciar la internacionalització de la indústria audiovisual catalana i en català.

6
– Garantir el doblatge i la subtitulació al català de sèries i pel·lícules a totes les plataformes.
– Construir una gran infraestructura audiovisual a Catalunya per al rodatge de sèries de ficció, cinema i gran entreteniment en llengua catalana.
– Aconseguir de manera immediata una dotació com l’actual de la corporació de ràdio i televisió pública de Dinamarca.Aquest increment de la dotació a la CCMA ha de servir estrictament per al creixement i la difusió dels continguts audiovisuals en català.
– Establir una taxa als prestadors de serveis no lineals que contribueixi en la indústria audiovisual en català.
– Revisió de la Llei de comunicació audiovisual de Catalunya perquè desplegui un règim d’obligacions lingüístiques.

10
– Obertura d’un canal juvenil i inversió de recursos de la CCMA en continguts per a infants, adolescents i joves.
– Garantir el doblatge i la subtitulació al català de sèries i pel·lícules a totes les plataformes.
– Cal construir una gran infraestructura audiovisual a Catalunya per al rodatge de sèries de ficció, cinema i gran entreteniment en llengua catalana.
– Cal aconseguir de manera immediata una dotació com l’actual de la corporació de ràdio i televisió pública de Dinamarca. Aquest increment de la dotació a la CCMA ha de servir estrictament per al creixement i la difusió dels continguts audiovisuals en català.
– Revisió de la Llei de comunicació audiovisual de Catalunya perquè desplegui un règim d’obligacions lingüístiques.

10
– Crear un òrgan de coordinació de l’audiovisual i mitjans de comunicació, amb representació dels territoris català, valencià i balear. Que tingui per objectiu compartir doblatges de pel·lícules i sèries, intercanvi i coproducció de programes pensats per a televisió tradicional o per a xarxes socials, etc.
– Elaborar i executar un pla estratègic per assolir la reciprocitat plena dels mitjans de comunicació en català

10

8,17
8. Seguretat pública per a un estat democràtic
Cap menció.

0
Cap menció.

0
Cap menció.

0
El programa de Primàries preveu la creació d’una Agència Nacional d’Intel·ligència en els mateixos termes que el Decàleg de l’Assemblea.

10
Cap menció.

0

1,43
9. Acció internacional
Cap menció.

0
Presència exterior d’una agència de notícies pública catalana.

10

1,67
10. Justícia social: la república catalana al servei de les persones
